Použití pojmu zvíře, taškář ve větách.
Černé čedičové skály podobaly se předpotopním zvířatům, po nich asi bloudí duchové a čarodějníci. Vše, co bylo živé, prořídlá zvířena i zdecimované lidstvo, všechno třeštilo tichým šílenstvím. Než si rozložíme spacáky, snažíme se trochu vyčistit podlahu od nečistota trusu domácích zvířat. Ze starého zvířeckého člověka povstávánu člověk lidský, vznešený a čistý ve své lidskosti. Nový člověk nerve větve, neničí květin, netýrá a nezabíjí zvířete, které nikomu neubližuje. Leckdy přináší pan professor z kabinetu i vycpané zvíře, zpracovanou kůži, malovaný obraz. Četné druhy zvířeny docela vyhynuly z ostatních ojedinělé skupiny udržely své trvání. Najednou se dvéře otevrou a do sednice se přivalí ošklivé zvíře, jako medvěd veliké. Rád by byl ani koňovi oddechu nepřál, kdyby to bylo mohlo nezamilované zvíře vydržet. Bratři v pohádkách odmítají pomoc zvířátkům, jdou lhostejně kolem jejich utrpění. Lidem bylo dušno, kvítí vadlo, ptactvo lítalo při samé zemi, zvířata hledala stín. Tak udržuje se týž druh rostlin, stromů, zvířat a lidí na světě týmže rozením. Mnohá zvířata učí svá mláďata užívati hbitě svých údů a hrávají si s nimi. Sám se podiví, jak pojednou ta černá zvířecí kůže s něho přímo sama spadává. Dítky potřebují tělesné i duševní péče rodičů daleko nutněji než zvířata. Zemrou li stará zvířata, dorůstají jejich mláďata a nastupují na jejich místa. Pravý život zvířat v přírodě i na svobodě zná dítě městské jen z doslechu. Koupí si spolu na venkově domek a obklopí se přáteli, knihami, dětmi, zvířaty. Dítě musí výchovou nabyti správné představy o duševním životě zvířete. Krátkými, rychlými kroky, skoro poklusem je vedl labyrintem zvířecích stezek. Nyní už lépe pochopíme, kterak podobně vznikají rostliny, zvířata i lidé. Přitom hladila hezké zvířátka a kousek, co jí zbyl, jim ještě rozdělila. Zvíře se vzepjalo, zapotácelo se na kraji propasti a shroutilo se do údolí. Oblaka prachu zvířená dopadem a okolní vraky bránila Zafodovi ve výhledu. To má a musí býti u učitelky prvním předmětem vyučováni o zvířatech. Ne pán člověk a otrok zvíře, nýbrž přítel člověk a přítel zvíře. Pokud jde o osud těch méně hodnotných zvířat, není mi o něm nic známo. Prostě nemíníme jíst zvíře, které tady stojí a říká si o snědení. Tu jsem teprve zpozorovala, že nejsou zviřátka ta živá, ale jen vycpaná. Zvíře radostně zakňučelo, vrhlo se ke kočáru a vyskočilo na stupačku.
Pro zajímavost: